- Bu Blog Sayfası

Bu blog sayfası Anadolu Lisesinde görev yapan Bilişim Teknoloji Öğretmenlerinin Etkileşimli tahta üzerinden ders anlatırken kolaylık sağlanması, öğrencilerin sınava site üzerinden çalışması, öğrencileri okumaya, araştırmaya, teşvik, öğrencilerin kendini ifade edebilmesi, keşif yoluyla öğrenme yöntemini öğrenciler üzerinde farkındalık oluşturmak ve yine öğrenciler site üzerinden okuduklarını sınıfta arkadaşlarına anlatması amacıyla hazırlanmıştır.

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Ünite-2 Kazanımları - Programlamaya Giriş ve Algoritma

  Bu bölüm öğretmenlerin 2.Ünite kazanımlarını görmek ve sınıf defterini doldurmak amacıyla hazırlanmıştır.

Kazanımlar haftalık iki(2) saat olacak şekilde hazırlanmıştır.


Programlamaya Giriş ve Algoritma 2.ÜNİTE Kazanımları

5.HAFTA

2.1. Çözümü̈ istenen problemi kavrar.
a) Algoritma çözüm surecinde en önemli aşamanın problemi anlamak ve problemin çözümüne yönelik adımları tahmin etmek olduğu açıklanır. Çözüm gerektirecek ortak problemler tartışılır.
b) Probleme neden olan durumların araştırılması gerektiği belirtilir.
c) Problemin etki alanı sorularla buldurmaya çalışılır.
ç) Çözüme ulaşmış benzer problem örnekleri verilerek çözüm hakkında bilgi sahibi olunması sağlanır.
d) Problemde verilen ve istenen bilgileri listelemenin, problemi daha iyi anlayabilmek için önemli olduğu vurgulanır.
e) Eğer verilen problem karmaşık bir problemse problemin alt basamaklara ayrılabileceği belirtilir.


6.HAFTA

2.3. Problemin girdi, çıktı ve işlem aşamalarını belirler.
a) Öğrencilere girdi ve çıktı kavramları açıklanır.
b) Örnek problem durumlarının girdi ve çıktıları belirlenir.
c) Problem alt basamaklara ayrılarak çözüm için işlem basamakları belirlenir.
ç) İşlem aşamaları belirlenirken bulunan farklı çözüm yollarından çözüme en kısa sürede ulaştıracak olan seçilmeye çalışılır.
2.4. Algoritma kavramını açıklar.
a) Günlük hayattaki rutin işler üzerine öğrencilerin fikri alınır. Bu işlerin mantığı ve sırası değiştiğinde işin sonucuna nasıl etki edeceğini söyler.
b) Örnek algoritmalar üzerinden yola çıkılarak algoritma kavramı öğrencilere anlatılır.
c) Algoritma kelimesinin 9. yüzyılda yaşamış matematikçi Ebu Cafer Muhammed bin Musa el Harezmi’nin adının Latince okunuşundan geldiği açıklanır.
ç) İlk algoritmanın, el-Harezmi tarafından “Hisab el-cebir ve el-mukabala” kitabında sunulduğundan bahsedilir.
d) Öğrencilerden El-Harezmi ve onun algoritma ve bilgisayar bilimine katkılarıyla ilgili araştırma yapmaları istenir. Araştırma sonuçları sınıfla paylaşılır.


7.HAFTA

2.5. Bir problemin çözümü için en doğru algoritmayı geliştirir.
a) Belirlenen girdi ve çıktıları kullanarak işlem adımlarını doğru sıralamanın önemi açıklanır.
b) Algoritma yazımında oluşabilecek hatalar üzerinde düşünülmesi istenir.
c) Toplumu ilgilendiren bir problemin çözümüne yönelik öğrencilerden girdi, çıktı ve işlem adımlarıyla algoritma yazmaları istenir.
ç) Tasarlanan algoritmanın doğruluğu tartışılır. Geliştirilmesi gereken noktalar yeniden çalışılarak algoritma en doğru ve işlevsel hâle getirilir.


8.HAFTA

2.6. Programlamanın önemini yorumlar.
Öğrencilere programlama kavramının ne olduğu açıklanır. Neden önemli olduğu saygı çerçevesinde tartışılır.
2.7. Programlama dillerinin gelişimini açıklar.
a) Programlama dillerinin farklı kullanım amaçları ile ilgili bilgilendirme yapılır.
b) Programın amacına yönelik programlama dili kullanılabileceği açıklanır.


9.HAFTA

2.8. Akış diyagramının kullanım amaçlarını açıklar.
a) Akış diyagramı kavramı öğrencilere açıklanır.
b) Karmaşık bir problemin çözümüne yönelik akış diyagramı oluşturmanın sağlayacağı avantajlar üzerinde durulur.
c) Akış diyagramı tasarlarken herkes tarafından anlaşılır olabilmesi için standart anlamlar taşıyan şekillerin kullanılması gerektiği anlatılır.
ç) Akış diyagramlarının programın akışını görebilmek ve süreçteki hatayı bulmakta kolaylık sağladığı vurgulanır.


10.HAFTA

2.9. Temel akış diyagramı şekillerini ve elemanlarını listeler.
a) Temel akış diyagramı şekilleri ve yardımcı elemanları öğrencilere gösterilir. Şekillerin anlamları açıklanır, kullanıldığı durumlar örneklendirilir.
b) Akış diyagramının tüm sembollerinin oklarla bağlı olması ve diyagramın yönünün belli bir yönde hazırlanması gerektiği vurgulanmalıdır.
c) Akış diyagramlarının içerik ve türlerine göre; doğrusal, mantıksal ve döngü̈ içeren akış diyagramları olmak üzere üçe ayrıldığı söylenir. Daha iyi anlaşılması için örnek akış diyagramları incelenir.


11.HAFTA

2.10. Var olan bir akış diyagramını okuyarak problemi kavrar.
a) Akış diyagramının girdi ve çıktıları belirlenir. Girdi ve çıktılardan yola çıkarak akış diyagramının hangi amaca hizmet edebileceği tahmin edilir.
b) Akış diyagramının türünü belirlerken öncelikle diyagram içerisinde karar veya döngü̈ yapıları aranması gerektiği vurgulanır.
c) Diyagramda istenen veri girişleri tespit edilerek yapılacak işlemler listelenir ve istenilen sonuç bulunur.


12.HAFTA

2.11. Problemin akış diyagramını tasarlar.
a) Belirlenen problem durumuna yönelik akış diyagramı türü seçildikten sonra uygun semboller kullanılarak diyagram taslak olarak çizilir.
b) Akış diyagramının elektronik ortamdaki çizimi için kelime işlemci programları veya diğer çizim programları kullandırılır.


13.HAFTA

2.11. Problemin akış diyagramını tasarlar.
c) Günlük hayatta yaygın olarak kullanılan bir uygulamada akış diyagramı tasarlanır.


İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Labels

11.Sınıflar Sınavı - Soru Dağılım Tablosu 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi Sene başı zümre toplantı tutanağı akış diyagramı akış diyagramları algoritma algoritma örnekleri bilişim dersi ders kitabı bilişim dersi öğretim programı bilişim sınıfı bilişim teknolojileri ders kitabı bilişim teknolojileri sınıfı uyulması gereken kurallar bilişim teknolojileri ve yazılım dersi Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi ders kitabı Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi Sene başı zümre toplantı tutanağı bilişim teknolojileri ve yazılım dersi sene başı zümresi bt sınıfı bt sınıfı uyulması gereken kurallar bty zümre c# c++ dart do while do while döngüsü elif else for for döngüsü günlük plan günlük plan boş şablon günlük plan örneği if java javascript karar yapıları kazanımlar lise bilişim sınıfı uyulması gereken kurallar lise bilişim teknolojileri ders kitabı meb günlük plan meb günlük plan örneği mobil uygulama ortaöğretim bilişim teknolojileri dersi kitabı pdf php problem çözme problem çözme adımları problem nedir programlama dilleri programlamaya giriş ve algoritma programlamaya giriş ve algoritma 4.ünite kazanımları programlamaya giriş ve algoritma kazanımları proramlamaya giriş ve algoritma sınavı python python 2.ünite python 2.ünite kazanımları python soru dagılım tablosu python soru dagıtım tablosu python ünite-1 kazanımları robotik kodlama sene başı zümre sene başı zümre toplantı tutanağı sınav soru dagılım tablosu soru dagıtım tablosu şablon günlük plan while while döngüsü While true örneği wile true yapay zeka

- Ara

- En Çok Görüntülenen

- Blog Arşivi